Poplatek bude zákazníkům naúčtován v případě, že zatelefonují na linku společnosti Stena Line (nebo využijí jinou variantu osobních služeb) se žádostí o změnu rezervace, kterou mohou sami provést online.
Poplatek se účtuje (pouze) při první změně rezervace.
Povinnost uhradit poplatek se vztahuje pouze na jednotlivé rezervace zadané soukromými zákazníky, nikoli na skupinové rezervace a rezervace zadané agentem.
Poplatek se vybírá i v případě, že již zákazník při prvním kontaktu se společností uhradil rezervační poplatek. Rozhodující je to, zda jde o změnu, kterou lze provést online.
Tento nový poplatek bude účtován pouze v souvislosti s rezervacemi zadanými od 1. července 2014. Existující rezervace jeho zavedení nijak neovlivní.
Co se považuje za změnu rezervace a kdy se poplatek neplatí?
Změna je cokoli, co může ovlivnit celkovou cenu rezervace.
Servisní poplatek tedy bude účtován například v případě těchto změn:
- změna trasy do destinace nebo zpět,
- změna data nebo času odjezdu,
- změna počtu a typu vozidel nebo pasažérů,
- přidání, změna nebo odebrání služeb poskytovaných na palubě, například jídel, kajut, vstupu do salónku Plus apod.,
- Je-li zvolen způsob platby, který vyžaduje úhradu dalšího poplatku ze strany zákazníka, za změnu se může považovat i úhrada rezervace.
Pokud se zákazník rezervaci rozhodne zrušit, servisní poplatek platit nebude. Může mu však být naúčtován stornovací poplatek.
Jak vysoký je servisní poplatek?
Za provedení změn offline se účtuje částka, jež odpovídá (přibližně) polovině běžného rezervačního poplatku (zaokrouhleného na nejbližší celou částku).
Příklad: Jestliže je běžný rezervační poplatek např. 150 SEK, servisní poplatek za provedení změn bude 75 SEK. Je-li rezervační poplatek např. pro jednodenní výlety 75 SEK, servisní poplatek bude 40 SEK.
Servisní poplatek je nižší než rezervační poplatek, protože při zadávání rezervace se uvádí více údajů. Změna rezervace je časově méně náročná, a proto je logicky levnější.
Servisní poplatek se účtuje navíc k ostatním poplatkům za změny, jež stanoví pravidla po poplatky spojené s konkrétními produkty (např. poplatky za změny v případě tarifu Economy).
Vliv různých poplatků na cenu rezervace – příklady:
Pokud se zákazník rozhodne rezervovat levnější produkt, pro který platí přísné rezervační podmínky (např. tarif Economy), a dává přednost osobním službám, musí počítat s tím, že se k ceně jeho rezervace přičte několik dalších poplatků.
Příklad: